تاریخچه دستگاه کپی

پنجشنبه 20 مهر 1396
10:53
copyrangi

پیش از پرداختن به دستگاه کپی رنگی می بایست با دستگاه کپی آشنا شوید ، دستگاه کپی دستگاهی است که عمل کپی برداری و یا رونوشت از یک کاغذ که گاه با محتویات متون و یا گاه با محتویات تصاویر و یا هر دو می تواند باشد ، عملی که طی کپی برداری صورت می پذیرد می تواند با هزینه ی بسیار بسیار اندک در مقابل ابزار ها و یا وسایل کپی برداری به شمار رود ، دستگاه های کپی می توانند از فناوری زیراکس استفاده نمایند و پس از آن با استفاده از گرما کاغذ کپی شده رطوبت جوهر کپی خود را از دست می دهد و در کنار فناوری زیراکس فناوری دیگری به نام کارتریج وجود دارد ، فناوری زیراکس در سال 1959 معرفه گردید

اولین دستگاه کپی در سال 1779 توسط جیمز وات تولید گردید و سیستم این دستگاه کپی به صورت انتقال جوهر به صورت فیزیکی صورت می گرفت ، دستگاه کپی وی در ادارات و سازمان ها در طی یک قرن مورد استفاده قرار گرفت و به موفقیت ها فراوانی دست یافت .

پس از آن در سال 1937 یک فیزیکدان بلغاری به نام جورجی ناد جاکوف پی برد که هنگام قرار گیری در میدان الکتریکی و در صورتی که در معرض نور قرار گرفته باشید بعضی از دی الکتریک ها قطبیت الکتریکی دائم پیدا خواهند نمود .

پیش از پرداختن به دستگاه کپی رنگی می بایست با تاریخچه ی پیدایش دستگاه کپی آشنا شوید که در این قسمت به آن پرداخته می شود . حال وقت آن رسیده تا به سوال زیر پاسخ داده شود .

اولین دستگاه کپی در چه سالی و توسط چه کسی اختراع گردید :

اولین دستگاه کپی الکتروفتوگرافی نام داشت که در سال 1938 توسط شخصی به نام چستر کارلسون ابداع گردید . در این نوع کپی که پیش از دستگاه کپی رنگی ابداع گردیده بودند ، شیوه ی کپی خشک گفته می شد که در این روش از کپی برداری از هیچ یک از مایع های شیمیایی استفاده نمی شد . و این در حالی بود که پیش از کارلسون شخص دیگری به نام جرج کریستوف لیختنبرگ در سال 1778 چاپ به روش الکترواستاتیک را ابداع نمود و پس از ان کارلسون روش چاپ الکترواستاتیک را با تصویر در هم آمیخت در این روش که روش اول کارلسون برای چاپ اطلاعات بود زیاد مورد استقبال قرار نگرفت و از جمله علت های آن می توان به زمانبر بودن و طولانی بودن مراحل اشاره نمود در این روش می بایست مراحل کپی رداری به صورت دستی و با برگه های مسطح انجام می شد ، پس از 18 سال که عملیات کپی برداری بدین صورت انجام می شد تحول عظیمی در روش کپی برداری آغاز شد که به جای استفاده از برگه های مسطح می توان از استوانه های فلزی که از سلنیون پوشیده شده استفاده نمود که در این روش عملیات کپی برداری به صورت کاملا" خودکار انجام می شد و این روند تکامل که البته پیش از پیدایش دستگاه کپی رنگی بود ادامه یافت تا آنکه در سال 1960 اولیت دستگاه کپی که به صورت کاملا" خودکار کار می کرد به نام زیراکس تولید گردید که این دستگاه توسط شرکتی به نام هالویید زیراکس تولید گردید.

تعمیر دستگاه کپی


برچسب ها: تعمیر دستگاه کپی ,
[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]